Razem, a jednak osobno

47 Rajdzik Pieszy z cyklu "Cztery Pory Roku"

rozpoczęliśmy od spotkania na przystanku autobusowym przy pętli tramwajowej na Wieprzycach. Po godzinie 9:00 ruszyliśmy autobusem w kierunku wsi Włostów, skąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę do wsi Jeże oddalonej o ok. 10 km.

Po drodze prowadząca Rajdzik zapoznała uczestników z ciekawostkami dotyczącymi rzeki Warty (wzdłuż której szliśmy) i ciekawostkami związanymi z wałami (po których szliśmy). Ciekawostki uzupełnił uczestnik Ryszard Bronisz, który pokazał nam kopię mapy Warty i okolic z XVIII wieku. Tradycyjnie na trasie zostaliśmy zmoczeni przez ulewny deszcz. Jednak po dojściu do miejsca odpoczynku w Jeżach słoneczko „uchyliło pyska” co pozwoliło nam rozpalić ognisk

Biuro podróży

Po posileniu się czternastu uczestników ruszyło w dalszą drogę, do celu pozostało ok 2 km. W miłej atmosferze, wysuszeni przez ciepły wiatr, zakończyliśmy nasz Rajdzik z nadzieją na rychłe spotkanie.

B.A.Jarych

Dnia 26.06.2021 r. odbył się XLVI Rajdzik Pieszy

z cyklu 'Cztery Pory Roku"- lato

Spotkaliśmy się na Rynku Miejskim w Strzelcach Krajeńskich, skąd rozpoczęliśmy wędrówkę wokół jeziora Klasztornego Górnego.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się na zwiedzanie miasta wzdłuż XIII wiecznych murów obronnych. Uczestnicy chętnie wysłuchali historii miasta przedstawionej przez organizatorkę Rajdziku.

Naszym celem było też "polowanie" na czarownice, które zaczęły nawiedzać miasto od 2016 roku.

Spotkanie nasze i wędrówka przebiegło jak zwykle w miłej i przyjemnej atmosferze.

Bożena i Andrzej Jarych

Witamy wszystkich miłośników Rajdzików Pieszych!

W najbliższym czasie chcielibyśmy zaproponować Wam coś innego niż do tej pory, a co już miało miejsce w przeszłości. Proponujemy wycieczkę do Strzelec Krajeńskich.

Wpadliśmy na pomysł, że pojedziemy własnymi autami zabierając po 2 osoby. Na chwilę obecną mamy trzy auta, więc możemy zabrać 6 osób.

Chętnych jako pasażerów prosimy o kontakt z nami.

Liczymy, że znajdzie się więcej kierowców, którzy dołączą do naszej trójki kierowców i zabiorą ze sobą po dwóch pasażerów.

Planujemy naszą wycieczkę i rajdzik po Strzelcach Krajeńskich w dniu 26 czerwca 2021 r. (sobota).

Spotkajmy się na parkingu Castoramy przy trójnogu z szyldem o godz 9:00.

Zapraszamy.

Bożena i Andrzej, tel. 600672712, 510052866

12.czerwca 2021 roku

odbył się XLV Rajdzik Pieszy z cyklu" Cztery Pory Roku" - wiosna.

Z dworca głównego PKP udaliśmy się w podróż do Kamienia Małego, by tam rozpocząć naszą wędrówkę. Trasa długości około 15km prowadziła nas do miejscowości Dąbroszyn przez Rezerwat Ujście Warty.

Niesamowite widoki, rozległość terenu zachwycała, choć dla większości z 11 osobowej grupy to nie pierwszyzna. Pomimo zmiennej pogody dotarliśmy do mety w Dąbroszynie gdzie prowadząca Rajdzik przedstawiła nam w skrócie historię tej miejscowości.

Powrót pociągiem do Gorzowa Wlkp i przysłowiowe "Do następnego" zakończyły kolejny Rajdzik.

Bożena i Andrzej Jarych

Po dłuugiej przerwie w dniu 29.05.2021 odbył się XLIV Rajdzik Pieszy z cyklu "Cztery Pory Roku"  - wiosna.

Trasę wędrówki rozpoczęliśmy we wsi Santocko, celem była nie istniejąca już wieś Marzęcin.Długość trasy to ok.15 km.
Spragnieni wspólnego wędrowania ruszyliśmy z pod remizy strażackiej, by po ponad dwóch godzinach dotrzeć do celu.

W przeznaczonym do tego miejscu rozpaliliśmy ognisko. Krótkim wspomnieniem i chwilą ciszy uczciliśmy naszą koleżankę Irenkę.

Posileni i odpoczęci ruszyliśmy w drogę powrotną, podczas której dopadł nas rzęsisty deszcz, lecz w dalszej drodze słoneczko nas osuszyło i tak oto dotarliśmy w komplecie na przystanek PKS-u.16 osobowa grupa zadowolona i "dochodzona" rozjechała się do domów z nadzieją na kolejne wędrowanie.

Zdjęcia z Rajdziku

Bożena i Andrzej Jarych.

Dziękujemy, za podzielenie się z nami dowodami swojej styczniowej aktywności.

Wielu innych naszych członków spotykamy na trasach z kijkami. Turystykę i ruch na świeżym powietrzu mamy we krwi. A tych jeszcze nie przekonanych do spacerów, rajdów czy rajdzików - zachęcamy, naprawdę warto.

Prosimy, podzielcie się z nami swoimi trasami, widokami tu na stronie, może to przekona innych do takiego spędzania wolnego czasu.

Pozdrawiamy Bożena i Andrzej.

Zapraszamy na kolejny pokaz zdjęć z Rajdzików Pieszych z cyklu "Razem a jednak osobno".

Dziękujemy za relację wszystkim, którzy przesłali nam materiały do stworzenia naszego projektu. Dziękujemy i prosimy już nie przysyłać więcej materiałów gdyż kończymy ten cykl koronawirusowy. Uważamy, że jest już możliwe chodzenie wspólne oczywiście z zachowaniem zasad, które wszyscy znamy.

Jeżeli jednak macie chęć pochwalić się swoimi wędrówkami pieszymi, strona jest otwarta na Wasze relacje i opisy.

Dziękujemy jeszcze raz serdecznie.

Bożena i Andrzej

Zapraszamy na drugą część wędrówek po gorzowskich parkach i skwerach.

Zapraszamy na kolejny pokaz zdjęć z cyklu "Razem a jednak osobno".

Są to relacje z wypadów za miasto naszych członków i sympatyków.

Przyjemnego oglądania.

Czekamy na kolejne relacje.

Wybraliśmy się do Przelewic, a tu taka niespodzianka. Zobaczcie, co z tego wyszło.

Zapraszamy.

Zapraszamy

na pokaz slajdów z Rajdzików Koronawirusowych - dzisiaj po Parkach Gorzowskich.

Zdjęcia i teksty nadesłała:

Marysia Karbowska za co jej bardzo dziękujemy.

Witamy

W oczekiwaniu na Wasze relacje z Rajdzików Koronawirusowych, których jeszcze jest zbyt mało, by powstał z tego pokaz slajdów, przedstawiamy nasze wędrowanie podczas pandemii.

Już wkrótce następny pokaz z rajdzików Marysi po parkach gorzowskich.

Witamy

Dziś 1 Maja. Dzień świętowania, spacerów i pikników. Niestety nie w tym roku, epidemia uziemiła nas wszystkich.

Poniżej proponujemy krótkie wspomnienie Rajdzików Pieszych z Cyklu "Cztery Pory Roku" - ZIMA, które mimo nie zawsze sprzyjającej pogody udało nam się zrealizować zimą 2020 roku.

Trzymajcie się zdrowo.

Kolega Andrzej Jarych podzielił się wspomnieniami

z Rajdzików Pieszych z cyklu "Cztery pory roku" organizowanych w 2019 roku.